My Heart & My Soul~

My Heart & My Soul~
Qz and Baba

Followers

jom klik-klik

Monday 18 July 2011

Nak menipu agak-agak lah pacik oiii....

Hangin satu badan!!!!! Tak sedar dengan tua.. Bukan nak kurang ajar. Tapi nak menipu tu agak² lah.. Dalam sistem ni semua ada rekod pasal latar belakang pacik ni. LAGI MAU TIPU KA?????

Dek kerana sebab takut bayar lebih sanggup menipu kah pacik. Sbb sayang duit sanggup dapat dosa.. Kang aku sumpah (cehh... sape la aku ni nak sumpah² ek)...

Okeh... cool..baru je beberapa minit tadi seorang pacik dangan isteri dia datang kat aku nak minta bantuan subsidi la.. Aku suh abayr lebih skit sbb kos ubat dia agak tinggi juga la.. Dengan pelbagai alasan diberi aku tetap berkeras (tapi secara sopan) suh dia bayar lebih.. Last² dia setuju bayar.. Bukan xda duit cuma sayang duit.

Bila aku cek rekod dia.. adalah beberapa syarat yang dia tak penuhi untuk permohonan subsidi tu.. Bila aku tanya anak dia umur berapa..(saje tanye w/pun dalam sistem ada rekod), Terkejut monyet aku sekejap.. Ye lah.. Dalam rekod anak dia umur 23 thn dan bekerja sebagai Kerani (itu pun rekod thn 2009). Tapi bila aku tanya balik dengan selamba dia jawab UMUR 19 TAHUN dan MASIH BELAJAR DI KOLEJ SWASTA.

Aku suh dia hantar salinan IC anak dia.. Agak gelabah juga pacik tuh...

*p/s: Aku paling benci orang nak menipu tapi terkantoi.. rasa macam nak lempang dengan slipper jer..

No comments: