My Heart & My Soul~

My Heart & My Soul~
Qz and Baba

Followers

jom klik-klik

Thursday, 18 August 2011

Sampai Bila kah Perjuangan Mereka?

Saya buat entry pasal apa? ikhlas dari hati yg sdh la terbuku. Bila terbaca entry En. Ben baru la terpanggil buat entry ni.

Mungkin ada segelintir kita yang berpendapat, "ramai lagi orang miskin di malaysia ni yang perlu dibantu , kenapa sibuk nak bantu orang luar sana!".... Ini saya dgr sendiri masuk ke gegendang telinga ni. Nak berdebat tak berani (mmg jenis yang tak berani) so jawab dalam hati jer..

Pernah tak dengar Bumi Malaysia ni Bumi Bertuah. bagi saya memang sgt bertuah. Walaupun di pedalam sana tidak lengkap dengan kemudahan. tapi terdapat sumber-sumber bumi yang boleh dijadikan hasil kan.
tak mungkin ada yang kebuluran.

Tapi cuba anda semua masuk ke youtube tgk krisis kemanusiaan kat Somalia. Apa yg dapat anda tafsirkan. Nak dptkan seteguk air pun perlukan perjuangan. yang kita ni dok mandi 10 kali sehari pun tak bersih lagi.
Itu kat negara kita, bagaimana pula dengan negara islam yang lain. tak tulis banyak kat sini anda semua boleh tgk kat entry En. Ben siap ada video lagi.

Bila dah baca tu moh ler kita menderma kat Tabung Kemanusiaan kat IRM .

1 comment:

Mya said...

fly from mexico! jum follow2:) btw nice belog =D